kto produkował silniki do Rovera 75

site
Dębowe Uroczysko

Popieram Dzikiego.
Silnik Rovera jest zaawansowany, ale nie mozna go za bardzo porównywać do silnika BMW.
Silnik rovera ma poj 1.4l i 103 konie, wychodzi nieco ponad 73 konie z litra/
Silnik np 1.8 is ma 140 koni, wychodzi ponad 77 koni z litra. A do tego bezobsługowy rozrząd i wiele innych.
Warto pamiętać ze w 1994 roku marka Rover wraz z Land Rover, Riley, Mini, Triumph oraz Austin-Healey zostały przejęte przez... BMW(aż do roku 2000). Przejecie przez nasza kochaną firmę z Bawarii zaowocowało pracami nad modelem 75 gdzie montowano m.in silnik 1.4MPI potocznie nazywany u nas silnikiem rovera. Silniki z "is-em" produkowano znacznie wcześniej niz przed 94 rokiem.




Fiat Croma TD (wyposażony w układ zasilnia, który potem sprzedano Boschowi... dalej znany jak TDI VAG'a),
Dokładnie. Tylko że tam pompowtryski nie były takie wrażliwe.
Nie wiem czy to dozwolone ale jako nastepne chciałem wrzucić całą rodzinę Fiatów z silnikiem 2.0 DOHC. Chyba pierwszy udany silnik DOHC produkowany na taką skalę i tak długo (jeszcze Fiat Coupe jeździł na tym silniku tylko lekko zmodyfikowanym).
Nie rozumiem np. dlaczego Ferrari Enzo trafiło do HOS skoro to pierwszy supersamochód, który ma tyle z F1.

1. Austin Mini - 48
2. Ford Mustang Cobra II - 40
3. Fiat 131 Abarth - 60 SAVE HOF
4. Polonez Atu plus 1.6 GLI -26
5. Audi Q7 - 28 KILL
6. Volvo v40 - 28
7. Mitsubishi Lancer Evo X -16
8. Mazda 6 - 26


HoF
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione 2, ROVER 200, MG ZR, Rover 600, Rover 400, Jaguar XJ8, MG X-Power SV-R, Mustang Boss 302, Saab 93, Rover 75, Rover 25, Audi Quattro S1,Trabant, Shelby Mustang GT500 Eleanor, Tomcat Rover 220 Coupe Turbo, MG TF. Aston Martin DB 9, Fiat 131 Abarth

HoS
HUMMER H2, Ferrari Enzo, BMW 320d, BMW 330d, Daewoo Lanos, VW Golf V, Fiat 126p, Suzuki Grand Vitara, Toyota Starlet GT 1.4 Turbo 16v, Żuk,Subaru Impreza WRX STI, TATA Nano, Jaguar E-Type V12, Pagani Zonda R, Fiat Seicento 1,1, Volvo 850 T5



Witam,
Przełożyłem swojego roverka 75, i mam jeden problem po tym zabiegu. Otóż przekładając przyciski przednich szyb, gdy zamieniłem ten pojedynczy przycisk ze strony lewej z całą centralką po stronie prawej, jednak pojedynczy przycisk nadal sterował lewą szybą (pomimo ze był już po prawej włożony to prawa szyba opuszcza się bez problemu ale podnosiła się tylko o centymetr by ją podnieść muszę 50 razy pociągać do góry przycisk i za każdym razem idzie o ok 1 cm w górę) potem poprawiłem kable i przycisk pojedynczy podłączyłem do drzwi prawych by sterował, i problem się odwrócił, szyba pasażera chodzi już ok natomiast szyba kierowcy opuszcza się ok ale podnosi za każdym pociągnięciem o około 1cm. próbowałem dłuuuuugo przytrzymać przycisk by ruszyło ale nic to nie dało. Ma ktoś pomysł czemu tak się dzieje?


P.s. szukam informacji o moim wozie bo mało miałem styczności z roverkami w użytku i moje pytanie jakie jest oznaczenie silnika 1.8T i może ktoś wie gdzie szukać informacji kto je produkował, czyja technologia itp.?:-)




Witam...
Kupiłem parę dni temu 825 Si. Pytanie:jaka jest różnica między tymi
modelami?

825 produkowany przed 827 miał 2.5-litrowy silnik Hondy, zaś w tym z końca
produkcji zastąpiono go silnikiem montowanym później do Rovera 75
(Rover-KV6).


--

Pozdrawiam.


=============================
Tomi
Wa-wa (Praga/Jelonki)
było R214i '95 (Flame Red) 3d
było R214Si '97 (Amaranth Blue/Perła) 3d
było R620Ti '96/97 (Caspian Blue) Saloon
jest R25 (1.6 16v) '00 (Sienna Gold) 5d
tomi@roverki.pl
=============================



NORBERT R75 CDT WCI napisał(a):

BMW nie "robiło" R75.
BMW mniała większość w pakecie udziałowym i wkładała z BMW cześci.

Nie ograniczaj tematu do wersji CDT(i).
Tak. ROVER 75 był produkowany w Anglii, a jego konstrukcja opierała się w dużej
mierze na projektach BMW.


sam
fakt że oprucz byłych serwisów ROVER w serwisach BMW mają programy do
diagnostyki 75.

Do silników serii K też są programy BMW?

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków



Rimmer Bros obwieścili, że przejęli całość składu cześci Standard Motor
Products of India - tak, to ci sami co produkowali ostatnie wcielenie SD1
- wariacje na temat 2000 na rynek indyjski (buda SD1 MkII, silnik Rover
2000/TR4/P6, skrzynia 4 biegowa Triumph). W specjalnie wydanym na te
okolicznosc folderze Rimmer Bros epatuje zdjeciami stert czesci w
magazynach, opuszczonej hali montażowej na ktorej po 20 latach wciaz stoja
nieomal kompletne nadwozia... Podobno z powodów prawnych nie dało sie tego
przejąc wczesniej - przez pietnaście lat fabryka stała pod strażą, nic nie
można było z niej wynieść ani nawet wnieść. Generalnie jest tego na ok 600
kompletnych samochodow. Piszą, ze to co sie nadawało (tzn było
wystarczajaco dobrze zakonserwowane lub fabrycznie zabezpieczone)
zapakowano w konterenty i wyslano do Anglii, reszte zezłomowano. W efekcie
- mozna sobie złożyć całe nadwozie SD1 z kompletnym wyposażeniem (nie ma
części silnikowych). Taki TOTAL KIT (po jednej czesci lub jednym komplecie
wszyskiego co jest) cenią na 2931 funtów, ale nie sądze, żeby było morze
chetnych... Raczej warto popatrzec po innych zestawach - kompletna tylnia
oś - 129 Ł. Kompletny trim wnętrza: 176,25 Ł (cena jak cena ale gdzie to
dostac mozna było wczesniej). Dwa gaźniki do dwulitrówki: 11.75 Ł. Zestaw
trzech przełączników pod kolumnę kierownicy: 17,63 Ł. Błotnik: 52,88 Ł.
Progi: 23.50 Ł. Mnóstwo, mnóstwo miłych drobiazgów takich jak oryginalne
kołpaki: 4,11 Ł, plastiki ROVER na slupki D: 8,81 Ł. Są nawet teleskopy do
tylnej klapy za 11,70 Ł para... Wszystko praktycznie fabrycznie nowe!
Zainteresowanych odsyłam na strony Rimmer Bros: www.rimmerbros.co.uk. Keep
SD1 on the road!

--
Wismar
Vanden Plas 1985, Żelazko 1991
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl


All right reserved.
©